2-11 Procesi donose uštede, dobit i kupce- to mi treba

Svakog dana se preduzetnici trude da naprave što veći profit.

Slučaj jedne pekare je sasvim tipičan. Vlasnik i radnici se trude da naprave što veći promet, kako bi napravili što bolje rezultate. Međutim, tržište je takvo kakvo jeste, u kraju postoje i druge pekare, nekako su se i kupci navikli svako na svoju pekaru.

Međutim, to što prave sve više peciva, ne daje im željene rezultate. Čak, naprotiv. Svakog dana im ostaje dosta peciva, koje na kraju dana propada. Rezultat- umesto povećanja, prihod je ostao isti, a samo su se napravili dodatni troškovi.

Nisu ni primetili da im vrlo često nestaju neki proizvodi koje kupci traže, kao i da su često kupci nezadovoljni nekom uslugom ili pristupom osoblja.

Dakle, da su još pre svega uspostavili procese, ne bi bespotrebno potrošili toliko vremena, sredstava, novca… ovako, samo su napravili velike troškove, a nikakav rezultat. Da, proces bi nam doneo mnogo uštede.

Kakav proces, i zašto sad taj proces? Izgleda prosto, poći od kupca, korisnika usluga. Postaviti procese tako da budu usmereni prema njemu. Kada se postavi osnovni, strateški cilj, onda se svi procesi grade prema njemu. Kupac želi da bude u centru pažnje, da bude maksimalni kvalitetno uslužen, i da mu bude pružen najbolji proizvod ili usluga.

1

 Da je bila poslovna situacija, ne bismo praktično ništa zaradili… a, ako gledamo sa čisto finansijske strane, opšti cilj poslovanja jeste ostvarivanje profita. Kolikog profita? Maksimalno mogućeg.

Da, logično. Profit predstavlja razliku prihoda i troškova.

Prva asocijacija većini ljudi jeste povećanje prihoda. Za iste troškove, profit je moguće povećati povećanjem prihoda. Svi se trude da povećaju prodaju, ulažu u marketing, tek posle određenog vremena se pokažu rezultati opravdanosti nekih poteza. Često nije ni moguće značajno povećati prihod na duže vreme i postaviti održivi nivo.

22

Povećanje profita se može ostvariti i smanjenjem troškova, čak i ako se zadrži isti nivo prihoda. Smanjenje troškova će doneti trajno niži nivo troškova, i tako održiviji sistem.

2

Kako doći do smanjenja troškova? Deluje jednostavno… uspostavljanjem procesa.

Da… uštedećemo vreme, resurse, novac… Dodatna ušteda je isto što i dodatna zarada, dodatni profit. Jedino što procesi donose stalne uštede, pa na taj način i stalno povećanje profita, ne samo jednokratno.

Posebno, dobijamo zadovoljne i lojalne korisnike, što je osnovni i najveći dobitak našeg poslovanja. Hvala procesima.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s