2-8 Procesi? Lako ćemo, treba samo da ih nacrtamo. Hm, nije baš samo to.

Lako ljudi pomisle da je dovoljno samo nacrtati mapu procesa, i da je time sve gotovo. Obično to bude i ključna greška, koju dugo posle ne isprave.

Tog trenutka praktično svi pomisle da su uspostavili procese, i da je sada sve lako- imaju mapu procesa, mogu njom da se pohvale gostima i poslovnim partnerima, i uspeli su.

Međutim, sa strane, dešava se mnogo problema… mnogo, nekada i više nego ranije. Onda mnogi budu ubeđeni da su krivi pojedinci… da ih treba kazniti, premestiti… a, u stvari, procesi nisu uspostavljeni, već samo nacrtani.

dafaga

Setite se mnogih situacija, uzalud je bila Vaša volja da uradite nešto, ako Vas nisu podržali menadžeri. Znači, treba neko sa autoritetom da podrži, tj. da stvarno bude posvećen onome što želimo da postignemo procesima. Taj neko je iz top menadžmenta, neko ko stalno pruža podršku, obezbeđuje resurse, osigurava budžet… Dakle, liderstvo… jer, inače, procesi se neće desiti sami od sebe.

Pre nego što krenemo da uspostavljamo procese, moramo znati šta želimo… odakle krećemo, i gde želimo da stignemo… kao kad znamo kuda smo krenuli. Ako samo krenemo, možemo otići u neki planinski centar, a ne na more. Lako možemo da stanemo, da malo krenemo nekim drugim putem, i da izađemo na pravi, ali moramo znati kuda smo krenuli. Tako je i sa procesima… njih moramo povezati sa strateškim ciljevima kompanije.

Ne može biti dobro samo da bilo gde stignemo. Možda nam to trenutno i odgovara, deluje nam lepo, ali ipak moramo stići tamo kuda smo krenuli. Isto tako i sa procesima, moramo znati tačan rezultat koji želimo da dobijemo… ono što smo postavili kao cilj na početku tog projekta.

Da ne bismo lutali i stihijski nagađali kuda idemo, bilo bi dobro da napravimo plan putovanja. Tako ćemo i za uvođenje procesa napraviti strukturirani pristup, i tačno znati kuda idemo, kuda sve moramo da prođemo, kada stižemo u koju tačku… Da, to će Project Manager.

Svaka promena u organizaciji nekako prirodno donosi i promene u konceptu rada i pristupu, pa se često i bez razloga javlja otpor kod dela zaposlenih. Upravo zato treba i pre početka putovanja kroz uvođenje procesa predvideti gde bi se mogao pojaviti otpor, bolje uputiti svakog pojedinca u ideju za uspostavljanjem procesa, i uključiti ih aktivno, ohrabriti da procese implementiraju na najbolji način.

Procesi nisu za jednokratnu upotrebu. Treba ih razviti tako da daju održive, razvojne i trajne performanse. Kada su uspostavljeni, treba ih testirati, isprobati, pokazati njihovu vrednost- da uverimo sebe, sponzore, sve koji su bili uključeni ili zainteresovani… Procesi rade, to je fantastično.

ljadad

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s