2-4 Odakle da krenemo? Od onoga što nas boli, od problema. No pain, no gain.

Ne može se popraviti krov, ako i ne primećujemo da prokišnjava. Ako primetimo, već smo svesni da postoji problem. Kada postoji problem, onda možemo i znati šta može nastati ukoliko se ne rešava problem, odnosno šta ćemo ugroziti. U ovom slučaju, mogao bi krov da počne da prokišnjava.

90

Taj trenutak, ili samo svest o tome šta bi moglo da se desi i koliko bi moglo da nas košta ako to počne da se dešava, jeste pravi trenutak da se zamislimo. Videli smo i prepoznali nešto što bi moglo da nas boli, pa ćemo zbog toga i reagovati.

Ako smo već prepoznali problem, to je veliki korak ka rešavanju problema. Svesni smo problema, znamo da ga moramo rešiti, i to je odlična stvar za početak.

Sledeća stvar je snimanje stanja. Da bismo popravili krov, moramo najpre utvrditi kakvo je stanje krova, gde prokišnjava, šta je oštećeno i koliko.

Kad smo snimili stanje, treba izmeriti šta je i koliko oštećeno, šta i koliko treba zameniti.

Pre nego što pristupimo popravci, treba utvrditi uzroke oštećenja. Nije dovoljno da zamenimo neki deo krova, i da tako rešimo problem, ukoliko se problem javlja zbog nekog drugog uzroka koji nismo rešili. Treba da dođemo do uzroka problema, i da na njega delujemo, njega da rešimo, kako nam se ne bi ponavljali isti slučajevi.

Praktično, mnogo takvih situacija imamo u poslovnim aktivnostima svakog dana. Sigurno ste već imali dosta situacija u kojima ste prepoznavali ili naslućivali problem, ali da se u sistemu nije ništa preduzimalo dok se nije desilo nešto što je stvaralo neku štetu ili krizu u organizaciji, odnosno njoj stvaralo `bol`.

91

Tek kada se stvorio taj bol, krenulo se sa različitim akcijama da se problem reši. Tada su se otkrivali i drugi problemi, lančano su se nadovezivali, i videli ste da nije sve tako jednostavno, već da treba dosta toga uskladiti. Zapravo, to bi značilo da je potrebno uspostaviti ili promeniti neke procese.

Ali, ne morate čekati da se nešto desi, na nastane neka šteta ili čak katastrofa, odnosno da se pojavi nešto što bi moglo da utiče na poslovanje i opstanak kompanije. Možete i bez toga prepoznati potrebu da se uspostave i optimizuju procesi, pa da čitavo poslovanje bude zasnovano na nekim zdravim osnovama.

Ako ništa ne boli, možda nećemo nekad ni prepoznati problem, pa ni unaprediti stanje. No pain, no gain.

Ne čekajte da nešto zaboli, da se napravi neka šteta. Uspostavite i optimizujte procese.

Advertisements

One thought on “2-4 Odakle da krenemo? Od onoga što nas boli, od problema. No pain, no gain.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s